Általános szerződési feltételek (ÁSZF)
Áttekintés
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.speltavita.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://speltavita.hu/aszf.
Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a Korom Balázs e.v. (székhely: 1136 Budapest, Pannónia u. 10. fszt. 7/a., nyilvántartási szám: 60109332, adószám: 90773846-1-41, bankszámlaszám: 12042847-02052564-00100003, weblap címe: www.speltavita.hu, telefonszám: +36301393669, email cím: speltavitaeu@gmail.com) (a továbbiakban: „Szolgáltató”), mint elektronikus kereskedelmi szolgáltatást nyújtó szolgáltató által üzemeltetett www.speltavita.hu weboldalon történő vásárlás feltételeit tartalmazzák.
Az alábbi részletezett ÁSZF egymással kölcsönös szerződésben álló felekre vonatkozik.Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a Korom Balázs e.v. által a www.speltavita.hu weboldalon üzemeltetett webáruháznak (a továbbiakban: Webáruház), figyelmesen olvassa el az ÁSZF-t, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén Ügyfélszolgálatunk rendelkezésére áll.
1. Alapvető rendelkezések:
1.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
1.2. A jelen Szabályzat 2025. június hó 29. nap napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot (a módosításra okot adó körülmények: szállítási költség változása, jogszabály-változás, üzleti érdek, céggel kapcsolatos változások). A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi – mely idő alatt a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni, vagy azt felmondani. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
1.3. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
2. Regisztráció/vásárlás
2.1. Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
2.2. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
2.3. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
2.4. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
3. A Szolgáltató és a Felhasználó jogai, kötelezettségei
3.1. Szolgáltató az általa üzemeltetett weblapon keresztül leadott rendelésekért felel, azokat nyilvántartja, és az ÁSZF-ben foglaltak alapján megkötött szerződés keretei között teljesíti.
3.2. A rendelés elfogadásához a Felhasználó adatai (név, szállítási és számlázási cím, telefonszám, e-mail cím) szükségesek, melyeket Felhasználó a weblap regisztrációs oldalán köteles rögzíteni.
A Felhasználó általi pontatlan, illetve téves adatrögzítéssel összefüggő szállítási késedelemért, illetve egyéb nehézségekért a Szolgáltatót felelősség nem terheli. Amennyiben a regisztrált adatok nem felelnek meg a valóságnak, Szolgáltató a szerződéstől indokolás nélkül elállhat, és Felhasználó megrendelését törölheti.
3.2. Szolgáltatót nem terheli felelősség, amennyiben Felhasználó a regisztrációt követően jelszavát elfelejti, vagy az a Szolgáltatónak nem felróható okból illetéktelen személyek számára hozzáférhetővé válik.
4. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
4.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők (Magyarországon kívül választható eurós fizetés is), tartalmazzák a törvényben előírt 27%-os áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
4.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek.
4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Felhasználó elállhat vásárlási szándékától. Jelentős eltérésnek minősül – a hazai bírói joggyakorlatnak megfelelően – az adott termék vagy szolgáltatás piaci értékétől akár pozitív-, akár negatív irányban minimum 50 %-ban történő eltérés. Tájékoztatjuk azonban a fogyasztókat, hogy a feltűnő értékaránytalanság (Ptk. 6:98. § ) fogalmát a törvény nem határozza meg.
4.5. A 4.4 pontban ismertetett mértékű hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak is azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
5. Rendelés menete
5.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
5.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
5.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
5.4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „tovább a pénztárba” gombra kattint Felhasználó.
5.5. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot. Szolgáltató a fizetési módok meghatározásánál csalásmegelőző szolgáltatásokat is igénybe vesz, az innen kapott visszajelzések alapján kerülnek meghatározásra – automatikus döntéshozatalt követően – az adott látogatónak elérhető fizetési módok, melyek az alábbi fizetési módok közül kerülnek kiválasztásra: átutalás, bankkártya.
5.5.1. Fizetési módok – Magyarországon kézbesített csomagok esetén:
Személyes átvétel: webáruházunkban megvásárolt termékeket lehetőségük van a vásárlóknak személyesen átvenni az alábbi címen: 1136 Budapest, Balzac utca 44/b, fsz. 2.
Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben illetve a megrendelés befejezésekor található bankszámlára 5 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.
Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül. Az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
5.5.2. Fizetési módok – külföldi címre kézbesített csomagok esetén:
Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben illetve a megrendelés befejezésekor található bankszámlára 5 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.
Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül. Az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
5.5.3. Szállítási költség – Magyarországon kézbesített csomagok esetén:
Foxpost csomagautomatába történő elhelyezéssel: 820 Ft
MPL csomagautomatába, DPD Csomagpontba kézbesítve: 850 Ft
Packeta Csomagpontba kézbesítve: 900 Ft
MPL Postán maradó kézbesítés: 1040 Ft
MPL Postapontba kézbesítés: 1090 Ft
GLS CsomagPontba kézbesítve: 1280 Ft
GLS automatába kézbesítve: 1180 Ft
GLS futárszolgálattal házhoz szállítva: 2260 Ft
Személyes átvétel Budapesten a meghatározott átvételi helyen (1136 Budapest, Balzac street 44/b): 0 Ft
5.5.4. Szállítási költség – külföldi címre kézbesített csomagok esetén:
Körzet (Ft/csomag) | < 2 kg | < 5 kg | < 10 kg | < 15 kg | < 20 kg | < 25 kg |
Szlovákia | 5274 Ft | 5450 Ft | 5825 Ft | 6187 Ft | 6554 Ft | 6915 Ft |
1. Zóna | 8844 Ft | 10497 Ft | 14188 Ft | 15075 Ft | 16182 Ft | 17517 Ft |
2. Zóna | 12620 Ft | 14188 Ft | 14851 Ft | 15295 Ft | 17953 Ft | 20399 Ft |
3. Zóna | 13373 Ft | 16361 Ft | 21958 Ft | 24830 Ft | 26157 Ft | 27496 Ft |
4. Zóna | 22282 Ft | 24249 Ft | 29487 Ft | 32372 Ft | 47888 Ft | 62967 Ft |
5. Zóna | 38063 Ft | 42653 Ft | 52614 Ft | 78382 Ft | 101600 Ft | 122271 Ft |
1. Zóna országai: Szlovénia, Ausztria, Csehország, Románia, Horvátország
2. Zóna országai: Lengyelország, Németország, Belgium, Hollandia, Luxemburg
3. Zóna országai: Dánia, Franciaország, Olaszország, Nagy Britannia, Észak-Írország, Monaco, Írország
4. Zóna országai: Litvánia, Lettország, Spanyolország, Svédország, Észtország, Norvégia, Görögország, Portugália, Finnország
5. Zóna országai: Izland, Málta, Ciprus
5.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.
5.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát elektronikus úton küldjük ki a Felhasználó e-mail címére, a rendelés mellé csak szállítólevelet csatolunk. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. A személyes átvételre összekészített csomagok átvételére előzetes egyeztetés után van lehetőségük a Felhasználóknak.
5.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelem” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
5.9. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.
5.10. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, a frissítés automatikusan véghez megy. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor a „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.
5.11. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
5.12. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, azzal szerződés nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
6. A megrendelések feldolgozása és teljesítés
6.1. A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
6.2. Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 5 munkanapon belül.
6.3. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
6.4. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.
6.5. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, a felek eltérő megállapodásának hiányában, az eladó (jelen ÁSZF szerint: Szolgáltató) a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a vevő (Felhasználó) rendelkezésére bocsátani a dolgot.
6.6. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.
6.7. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.
6.8. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.
7. Szavatosság, jótállás, elállás
Jelen szerződés tárgyát képező termékekre vonatkozó szavatossági és jótállási feltételek a termékek csomagolásán vagy dokumentációján találhatók.
Hibás teljesítés esetén a szavatosságra, illetve jótállásra vonatkozó igényre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben (a továbbiakban: Ptk.), a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletben foglaltak irányadóak.
7.1. Kellékszavatosság:
Felhasználó Szolgáltató hibás teljesítése esetén Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Felhasználó kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette Felhasználó, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat.
A kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül, a Felhasználó által elvárható rendeltetésre figyelemmel, a Felhasználónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül végzi el a Szolgáltató. Amennyiben Szolgáltató nem tud eleget tenni a határidőn belüli javításnak, illetve cserének, akkor Felhasználó jogosult megfelelő árleszállítást kérni vagy elállni a szerződéstől, azaz a hibás termék visszaszolgáltatása fejében teljes vételár-visszatérítést követelni.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Felhasználó az általa választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Szolgáltató adott okot.
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, legkésőbb a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó nem érvényesítheti.
Felhasználó Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, amennyiben Felhasználó igazolja, hogy a terméket Szolgáltatótól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is fennállt.
Szavatossági igény a számla bemutatásával érvényesíthető, a vásárlást követő 2 éven belül, ha a meghibásodás a vásárláskor már meglévő gyári hibából ered.
Az első hat hónapban Szolgáltató köteles a szavatossági igényt elintézni. Hat hónapon túl Felhasználó az illetékes fogyasztóvédelmi szervhez fordulhat.
Ha a szerződő felek a szavatossági igény érvényesítése során nem tudnak megállapodni, Felhasználó a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat.
A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Online vitarendezés:
Az Európai bizottság létrehozott egy honlapot, amelyen a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen tudják kiválasztani a panasz rendezésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Amennyiben fenti eljárások nem vezetnek eredményre, a szerződésszegés tényének és a szavatossági igény jogosságának megállapítása bírósági hatáskörbe tartozik.
7.2. Termékszavatosság:
A termék hibája esetén a Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja Felhasználó. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó, illetve forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, illetve forgalmazónak a mentesüléshez elegendő a fentiek közül egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Felhasználó. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
7.3. Jótállás:
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkekre vonatkozóan hibás teljesítés esetén jótállási kötelezettség terheli Szolgáltatót, mely jótállás időtartama egy év.
Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Felhasználó.
7.4. Elállás:
Felhasználó a termék kézhezvételétől számított tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat a vásárlástól. Az elállás abban az esetben is érvényes, ha az arra irányuló kérelmet Felhasználó a vásárlástól számított tizennegyedik napon írásban küldi el. Felhasználó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Felhasználó elállási igényét e-mailben vagy a megadott telefonos elérhetőségen is bejelentheti.
Felhasználót terheli annak bizonyítása, hogy határidőben és megfelelő módon állt el a szerződéstől.
Ha Felhasználó eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha Szolgáltató vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha Felhasználó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
Ha Felhasználó megfelelő módon eláll a szerződéstől, Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Felhasználó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is, amennyiben Felhasználó visszaküldte Szolgáltató részére a szerződés tárgyát képező terméket.
Megfelelő elállás esetén Szolgáltató a Felhasználónak visszajáró összeget a Felhasználó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. Felhasználó kifejezett beleegyezése alapján Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de Felhasználót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
Ha Felhasználó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a Felhasználó által ellenszolgáltatásként megfizetett összeget, amíg Felhasználó a terméket vissza nem szolgáltatta részére, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte, a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg Szolgáltatót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
Felhasználó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha Szolgáltató vállalta e költség viselését.
Ha a szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a Felhasználónak, Szolgáltató saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
Felhasználó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Felhasználó nem felel az értékcsökkenésért, ha Szolgáltató a tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.
Felhasználó elállási joga gyakorlása esetén nem viseli az alábbi költségeket:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha
aa) a Szolgáltató a tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, vagy
ab) Felhasználó nem kérte a szolgáltatás teljesítésének megkezdését a jogszabályban meghatározott határidő lejárta előtt;
b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom szolgáltatásának teljes vagy részleges költségeit, ha
ba) Felhasználó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a teljesítés a jogszabályban meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön,
bb) Felhasználó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti elállási jogát, vagy
bc) Szolgáltató elmulasztotta megadni a jogszabályban előírt visszaigazolást.
Felhasználót az elállási joga gyakorlásával összefüggésben a fentiekben meghatározottakon felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.
Felhasználó nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha Szolgáltató a teljesítést a Felhasználó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és Felhasználó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Felhasználó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
7.5. Étrend-kiegészítőkre vonatkozó eltérő szabályozás:
Az étrend-kiegészítőkre az étrend-kiegészítőkről szóló 37/2004. (IV. 26.) ESzCsM rendelet rendelkezései alkalmazandóak.
Szavatossági, illetve jótállási igény étrend-kiegészítőkre vonatkozóan nem érvényesíthető.
Étrend-kiegészítők esetében higiéniai okokból, illetve mert természetüknél fogva nem szolgáltathatóak vissza, Felhasználó nem élhet az elállás jogával abban az esetben, amennyiben a megvásárolt étrend-kiegészítőt már használatba vette (felbontotta, fogyasztott belőle). Amennyiben például Felhasználó egy étrend-kiegészítő szedését megkezdte, érthető módon már nem tudja visszaszolgáltatni a terméket, így a vételár visszafizetését sem követelheti. Szolgáltató tehát kizárólag sérülésmentes, hiánytalan csomagolású étrend-kiegészítő visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat Felhasználó részére megtéríteni.
Felhasználó élhet elállási jogával, amennyiben a terméket bontatlan állapotban visszaszolgáltatja Szolgáltató részére. Előfordulhat ugyanis, hogy a honlapon található tájékoztatás csak szűk körű információt tartalmaz a termék használatának ellenjavallatairól, azonban a dobozon lévő címke vagy a mellékelt használati útmutató alapján kiderül, hogy az tartalmaz olyan összetevőt is, amelyre Felhasználó érzékeny, esetleg rendszeresen szedett gyógyszerével, ismert betegségével összeférhetetlen. Amennyiben ezt még a doboz (amiben már közvetlenül csak a kapszulák, tabletták, stb. vannak) felbontása előtt ellenőrizte, visszaküldheti a terméket. Felhasználó ebben az esetben sem köteles elállása okát indokolni. Szolgáltató ebben az esetben a termék visszaküldését követően visszatéríti Felhasználó részére a teljes vételár összegét.
8. Árak
A Webáruházban feltüntetett árak folyamatosan követik a beszerzési árak változásait, ennek következtében Szolgáltató fenntartja magának az indokolás nélküli árváltoztatás jogát. Ha ez utóbbi bekövetkezik, Szolgáltató előzetesen egyeztet a Felhasználóval, akinek lehetőséget biztosít az új ár elfogadására vagy a vásárlástól történő elállásra.
Nagyobb összegű vásárlás, megrendelés esetén Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Felhasználóval egyeztetve előlegfizetési kötelezettséget kössön ki.
A Webáruház termékeivel kapcsolatos akció csak az adott akció visszavonásáig érvényes.
Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy minimális rendelési értékhatárt állapítson meg. Szolgáltató a Felhasználót tájékoztatja, amennyiben a rendelés összértéke nem éri el a meghatározott minimális rendelési értékhatárt.
9. A Szolgáltató felelőssége
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Weboldalon esetlegesen előforduló elírási hibákért, illetve az oldalon elhelyezett hírek, hozzászólások, külső beszállítók által publikált információk helyességéért.
A képek és a leírások tájékoztató jellegűek, de Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy az adatok a valóságnak megfeleljenek. A termékek mellett található fotók szimbolikus jellegűek, az árucikkek csomagolása a megjelenítéstől eltérhet.
A Webáruházban található termékkínálat nem az aktuális készletet, hanem a lehetséges választékot tartalmazza. Előfordulhat, hogy a Felhasználó által megrendelt terméket Szolgáltató nem tudja beszerezni. Ebben az esetben Szolgáltatót kártérítési kötelezettség nem terheli.
A www.speltavita.hu honlapon található összes adat, írás, kép, illetve a weblap szerkezete is Szolgáltató tulajdonában áll, az azokkal való visszaélés a szerzői jogok megsértését jelenti, és jogi következményeket von maga után.
Szolgáltató fenntartja magának a jogot előzetes értesítés nélkül a szolgáltatás és a tartalom egészére, vagy csak egy részére vonatkozó törlésre, szüneteltetésére, változtatásra, illetve a szolgáltatás és a tartalom teljes körű vagy részleges megszüntetésére. Az ebből eredő károkért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
10. A Felhasználó felelőssége
Felhasználó tudomásul veszi, hogy megrendelése Szolgáltató általi jóváhagyásával jelen szerződést elfogadja, és az itt leírtak be nem tartásával szerződésszegést követ el, melyért jogi felelősséggel tartozik.
Felhasználó vállalja, hogy az általa jóváhagyott rendelésekben megrendelt terméket tartalmazó küldemények átvételéről és kifizetéséről gondoskodik. Amennyiben a küldemény kézbesítése Felhasználó hibájából meghiúsul, az ebből eredő többletköltségeket Felhasználó megtéríti Szolgáltató részére.
11. Biztonság
A Webáruház használata nem jelent kockázatot, azonban Szolgáltató javasolja, hogy Felhasználó használjon vírusirtó szoftvereket, illetve telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit.
A www.speltavita.hu honlapjáról való vásárlás feltételezi, hogy a Felhasználó ismeri az internet technikai és műszaki korlátait, és a használatával együtt járó hibalehetőségeket elfogadja. A Felhasználó számítógépén található adatok védelme Felhasználó feladata.
A weboldal főoldalára mutató linket bárki elhelyezhet saját honlapjának felületén Szolgáltató külön hozzájárulása nélkül. Belső oldalakra mutató linkek elhelyezhetők abban az esetben, ha ezek a teljes oldal, és nem csak egyetlen elem (pl. kép) elérési útját tartalmazzák, illetve az oldal tartalmára semmilyen módon nincsenek hatással, további paramétereket nem tartalmaznak. Tilos linket úgy elhelyezni, hogy az a weboldalt valamely más oldal részeként jelenítse meg.
12. Jogi nyilatkozat
Szolgáltató kijelenti, hogy tevékenységét a jogszabályoknak megfelelően látja el, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény, a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény, valamint a kereskedelmi tevékenység végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX.29.) Kormányrendelet szabályai szerint működik.
A Szolgáltató Webáruházzal kapcsolatos tevékenységével összefüggő, jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Ptk. rendelkezései irányadóak.
A szerződés értelmezésére, érvényességére és teljesítésére a magyar jog szabályai irányadóak.
13. Tájékoztatás
Az étrend-kiegészítők nem minősülnek gyógyszernek, nem alkalmasak sem betegségek kezelésére, sem azok megelőzésére. Eredendően nem betegségek gyógyítására hozták létre azokat, hanem bizonyos hiányállapotok (vitaminok, ásványi anyagok) kiegyensúlyozására, az étrendből hiányzó anyagok pótlására, esetleg speciális étrenden lévők (fogyókúrázók) táplálkozásának kiegészítésére. Az étrend-kiegészítők élelmiszernek minősülnek, éppen ezért a termékek megjelenítése és hirdetése nem állíthatja vagy sugallhatja mindezek ellenkezőjét.
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.